Masarykovo náměstí 296, Chrudim

Takový specialista za sebou má dlouhodobé studium a je skutečným odborníkem na péči o vaše oči. Mohou to být oftalmologové (oční lékař), optici nebo optometristé. Zdravé oči si udržíte tak, že specialistu budete navštěvovat na pravidelné bázi a samozřejmě i v případě, že budete mít problémy se zrakem.

  • Pokud nepociťuje žádné problémy se svým zrakem, měli byste odborníka navštěvovat každých 5-10 let, je-li vám 20-30 let.
  • Pokud nepociťuje žádné problémy se svým zrakem, měli byste odborníka navštěvovat každých 2-4 let, je-li vám 40-65 let.
  • Pokud nepociťuje žádné problémy se svým zrakem, měli byste odborníka navštěvovat každý 1-2 roky, je-li vám více než 65 let.

Vždy si najděte dostatek času na důkladné odstranění makeupu, než půjdete spát. Nikdy nechoďte spát s očním nalíčením. Pokud budete spát s nanesenou řasenkou nebo očními linkami, můžete si oči vážně podráždit.

  • Spaní s makeupem také může ucpat póry okolo očí a vést k vytvoření ječného nebo vlčího zrna (hordeolum, chalazion). Pokud pak dojde ke zhoršení stavu, bude potřeba nasadit antibiotika nebo dokonce provést chirurgický zákrok a ječné zrno odstranit.
  • Mějte vedle postele neustále odličovací tampony pro případ, že budete někdy příliš unavení na to, abyste prošli svým pravidelným odličovacím rituálem.

Používáte-li je během sezóny alergií, můžou vám skutečně pomoct v odstranění zarudnutí a podráždění, ale denní používání může vaše problémy naopak zhoršit. Zarudnutí se může vrátit v ještě horší podobě, protože oči přestanou reagovat na účinné látky v kapkách

  • Kapky proti alergii fungují tak, že přiškrcují přívod krve do rohovky a tím vlastně zabraňují přísunu kyslíku. Takže zatímco vaše oči už nepálí a nejsou zarudlé, zároveň také nejsou dobře zásobené kyslíkem. To není zrovna ideální, protože oční svaly a další tkáň kyslík potřebují ke své správné funkci. Nedostatek kyslíku může v extrémních případech vést k otokům a zjizvení.
  • Čtěte důkladně příbalové letáky, zlášť pokud nosíte kontaktní čočky. Spousta kapek se nedá aplikovat v případě, že máte v očích kontaktní čočky. Konzultujte s lékařem, které kapky jsou pro vás vhodné.

Pokud se pohybujete na slunci, vždy noste sluneční brýle. Vybírejte takové brýle, na kterých je nálepka s informacemi, kolik UV záření jejich skla propouští. Nejlépe pokud blokují 99% nebo 100% UVB a UVA paprsků.

  • Nadměrné vystavení UV záření může být pro oči velmi škodlivé. Prevence v mládí tak může zabránit potížím se zrakem ve vyšším věku. Vystavení UV záření se spojuje s šedým zákalem, makulární degenerací, pingueculou nebo pterygiem, tedy vážnými stavy vašich očí.
  • Z důvodu, že se poškození UV zářením projevuje v průběhu života, je třeba, abyste před ním chránili své děti. Vždy se ujistěte, že vaše děti nosí čepice a ochranné sluneční brýle, když si jdou hrát v slunečný den ven.
  • Nezapomeňte sluneční brýle nosit i ve stínu. Ačkoli stín znatelně snižuje vystavení UV a HEV záření, stále budete čelit odrážení těchto paprsků od budov a jiných objektů.
  • Nikdy nezírejte přímo do slunce, a to ani přes sluneční brýle. Sluneční záření je velice silné a mohlo by vážně poškodit citlivé části rohovky, pokud do něj budete zírat přímo.

Nezapomeňte si nasadit brýle nebo jinou podobnou ochranou pomůcku, když pracujete s chemikáliemi, těžkými stroji nebo se dostáváte do jiného kontaktu se škodlivými částečkami ze vzduchu. Ochranné brýle vás ochrání před jakýmkoli poškozením od nárazu malým nebo velkým objektem.

Ačkoli ještě nebylo vědecky prokázáno, že by zírání do počítačové obrazovky mělo přímý vliv na permanentní poškození zraku, můžeme říct, že oči určitě zatěžuje a způsobuje jejich vysychání. Záře vycházející z počítače způsobuje únavu očních svalů a to ať už je obrazovka příliš jasná nebo naopak příliš tmavá. Pokud nemůžete zredukovat svůj čas strávený u počítače, existuje několik technik, jak svým očím během práce ulevit.

Pokud na obrazovku musíte koukat příliš dolů nebo naopak nahoru, nadměrně tím zatěžujete oči. Umístěte monitor, ale i sebe (např. vysunutím židle) tak, abyste měli zrak a počítač v jedné rovině.

Pracujte 20 minut a pak se na 20 sekund zadívejte na objekt vzdálený 20 stop (6m). Můžete si pomoct nastavením alarmu na svém mobilním telefonu, který vás každých 20 minut upozorní, že je čas na váš rituál.

Práce nebo čtení v tmavém prostředí může oči unavovat, byť je nepoškodí. Pracujte proto v dobře osvětleném prostředí, bude vám tak mnohem pohodlněji.

Zdroj: https://www.wikihow.cz/Jak-pe%C4%8Dovat-o-sv%C3%A9-o%C4%8Di

Potřebujte zkontrolovat zrak?

Awesome Image

Jak to u nás v Optice chodí...

Awesome Image Awesome Image